خبر فوری | احتمال کاهش سود فرهنگیان عضو صندوق ذخیره

جزئیات کاهش سود و زمان واریز سهم‌الشرکه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان توسط مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد.
خبر فوری |  احتمال کاهش سود فرهنگیان عضو صندوق ذخیره
کد خبر : ۸۷۶۲

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: زمان‌های واریز سهم‌الشرکه فرهنگیان عضو صندوق که به طور متوسط سه تا چهار ماه بوده را به کمتر از یک ماه رسانده‌ایم.
حمیدرضا نجف‌پور کردی در خصوص افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است سود فرهنگیان عضو در صندوق ذخیره فرهنگیان کاسته شود گفت: عوامل محیطی مربوط به شرایط اقتصادی کلان کشور و شرایط صنعت پتروشیمی بر سود فرهنگیان عضو صندوق اثرگذار است. با افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت و مجلس، راندمان، بهره‌وری یا سو دهی کل شبکه پتروشیمی کشور دچار تغییر خواهد شد.پ
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: دولت در جهت حمایت از اقشار ضعیف جامعه باید بودجه خود را تأمین کند. مهمترین راه تأمین بودجه هم بحث انرژی چیست؛ لذا قیمت انرژی در سنوات گذشته بالا رفته است و طبیعتاً قیمت تمام شده خوراک و مواد اولیه شرکت‌های پتروشیمی هم بالا رفته است؛ در نتیجه در فرایند فروش و رقابت شرکت‌های پتروشیمی، میزان سود برای همه شرکت‌های پتروشیمی کاهش پیدا کرده است.
نجف‌پور با بیان اینکه ما در صندوق ذخیره فرهنگیان تدابیری اندیشیده‌ایم و منفعلانه صنعت را مدیریت نمی‌کنیم؛ گفت: مجموعه پتروشیمیایی را مدیریت کردیم و مدل‌های بهره وری، افزایش راندمان کاری و اصلاح ساختار صنعتی در درون پتروشیمی‌ها را انجام دادیم و حتماً مدیریت سود را در سنوات آینده ادامه خواهیم داد.
او با رد این مسئله که سهم‌الشرکه فرهنگیان عضو صندوق با تاخیر واریز شده است گفت: نه تنها با تغییر مواجه نبوده و نیستیم بلکه زمان‌های واریز سهم الشرکه فرهنگیان عضو صندوق که به طور متوسط سه تا چهار ماه بوده را به زیر یک ماه و حدود ۲۰ روز رسانده‌ایم. پیش از این صندوق در خصوص واریز سهم شرکت تعهد این داده و ما هم چنین تعهدی ندادیم اما ما زمان را مدیریت کردیم به جای پنج تا هفت ماهم به زیر یکماه رسانده و مسئله در همین مهرماه پس از گذشت بیست و پنج روز ما واریزی را انجام داده‌ایم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر